mandag den 26. oktober 2009

Et undervisningsmiljø som alle andre.

Så er vi startet på endnu en uge.
I dag lagde vi ud med rednings-undervisning. Det var tredje lektion i faget, og vi skulle lære at pakke en oppustelig redningsvest. Selve vesten blev gennemgået endnu mere detaljeret end i sidste lektion, og vi fik lov at skille automatikken ad, så vi kunne se hvordan den fungerer.
Bagefter stod den på Sømandsskab. Ligesom Redning, er det et fag med en afsluttende prøve som man skal bestå for at komme med ud på skibene. Vi skal bla. kunne binde en lang række knob og stik. Men med mine mange år som spejder, var det overhovedet ikke noget problem. Råbåndsknob, flagknob og dobbelt halvstik kender alle spejdere jo til.

Efter skafning (spisning på sømandsk) havde vi tredje lektion i Karabin. Denne gang skulle vi lære at skille bundstykket fra hinanden. Jeg var blevet velsignet med et gennem-snavset gevær, så mine fingre var kulsorte efter ganske få minutter. Vi blev dog sat til at rense det hele, før vi samlede det igen, så næste gang skulle mine fingre helst være lidt pænere.
Og så kommer vi til det jeg hentydede til i overskriften. Det lykkedes os at sidde i auditoriet i tre kvarter, mens vi ventede på at der skulle komme én og fortælle os om Tjenesteskendskab. Det skete bare ikke. Vi var en del som kunne genkende situationen fra gymnasiet ;-) Der er altså ikke tale om et velsmurt urværk, med streng disciplin som mange tror. Selv befalingsmændende kan åbenbart glemme tiderne.

Vi har netop afsluttet idræt, som bestod af 4,5 km. løb i MEGET bakket terræn. Synes nærmest mine lunger var ved at falde ud, og at mine ben kunne smuldre under mig hvert øjeblik. Men det var jeg absolut ikke den eneste der mente. Men efter et hurtigt bad er jeg kommet ovenpå igen.
Nu er planen at nogle af os låner en bus og smutter ind til et badeland i Frederikshavn, og så finder vi en restaurant et eller andet sted. Det skal nok blive hyggeligt.

Ingen kommentarer: