mandag den 19. oktober 2009

Så er vi i gang!

Så oprandt dagen. Den startede kl. 5 i morges hvor far og jeg stod tidligt op og kørte til Fredrikshavn. Da jeg ankom fandt jeg ud af at jeg var en af de få som faktisk ankom idag. Langt størstedelen ankom med toget i går, og var derfor allerede inlogeret. De fleste sad derfor i kantinen og spiste morgenmad, men det ensede jeg ikke. Jeg havde godt nok haft en mistanke om at der ikke ville blive serveret noget efter kl. 8, men det var kun et problem for mig fordi jeg havde valgt at ankomme idag.

Efter en masse introduktion blev vi delt op i delinger: 7. og 8. deling. 16 mand i hver.
Jeg var først en del af 7. deling, og jeg fandt hurtigt et par stykker som jeg faldt i hak med. Men sådan skulle det ikke gå :-( Da der åbenbart var nogen som ikke var mødt op, blev vi nødt til at flytte tre mand over i 8. deling. Og jeg var én af de tre. Derfor fik jeg ny nøgle, nye værelseskammerater og et nyt navn:

2809

Eller "Neine" som Sg. Gregersen kalder mig.

Resten af dagen er gået med rundvisninger, fotografering og opmåling.
Vi brugte simpelthen flere timer på at prøve tøj og tage mål. Det skulle åbenbart gøre det hele lidt lettere i morgen når vi skal ned på flådestationen og have udleveret alt vores kluns. Men jeg forudser at det stadig kommer til at tage en evighed.
Men jeg håber sandelig at der bliver udleveret nogle sokker og underbukser. Ellers bliver det en lang uge for mine to Bjørn Borg underbuker og det ene par sokker jeg fik taget med :)

Men nu vil jeg gå på jagt efter et sæt sengetøj, så jeg kan få mig en god nats søvn. Arbejdet starter i morgen kl. 7.30. Måske bliver det også til en øl nede i Lappedykkeren.

Ingen kommentarer: